BRC CP

Standard BRC Consumer Products dotyczy certyfikacji produktów nieżywnościowych, określa wymagania dla produkcji i dystrybucji produktów w celu zapewnienia ich bezpieczeństwa, legalności oraz powtarzalnej jakości. Certyfikować na zgodność ze standardem BRC CP można produkcję wszelkiego rodzaju produktów non-foodjak np. wyrobów papierniczych, mebli, wyrobów z drewna i skóry, sprzętu AGD, ubrań, zabawek, kosmetyków, itp. Potwierdzenie zgodności z wymaganiami standardu BRC CP poprzez certyfikację systemu pozwala na uzyskanie gwarancji, że dostarczane produkty spełniają zarówno obowiązujące wymagania prawne, jak również oczekiwania klientów, w szczególności sieci handlowych. Ponadto standard może być certyfikowany na dwóch poziomach : podstawowym i wyższym. Produkty do higieny osobistej, środki czystości czy produkty higieniczne wymagają większej higieny podczas procesu produkcji, dlatego w tym wypadku wymagana jest certyfikacja na wyższym poziomie. Pozostałe produkty takie jak zabawki, tekstylia czy sprzęt AGD można certyfikować na poziomie podstawowym.

Wymagania

 Niezależnie od wybranego poziomu certyfikacji, wymagania standardu określone są w następujących obszarach:

  • zaangażowanie kierownictwa;
  • przedprodukcyjna analiza ryzyka wyrobu;
  • bezpieczeństwo wyrobu i system zarządzania;
  • zakład produkcyjny i środowisko produkcji (infrastruktura);
  • monitorowanie i kontrola zgodności wyrobu;
  • kontrola, nadzór i monitorowanie procesu produkcyjnego;
  • personel.

Korzyści: 

  • łatwa integracja standardu BRC CP z innymi systemami zarządzania (ISO 9001, ISO 22716);
  • dostarczenie obiektywnego dowodu, że system zarządzania funkcjonujący przedsiębiorstwie jest zgodny z wymaganiami międzynarodowego standardu oraz jest ciągle doskonalony;
  • ograniczenie liczby audytów Klientów (ze strony sieci handlowych i innych odbiorców);
  • zwiększenie wiarygodności firmy w oczach klientów;
  • możliwość współpracy z sieciami handlowymi;
  • zmniejszenie ryzyka w zakresie odpowiedzialności prawnej za produkt, skuteczne zapobieganie wprowadzeniu na rynek produktu niebezpiecznego.